Cazinourile sunt, în general, locuri unde pariorii pierd bani. Însă, timp de două săptămâni glorioase, la mijlocul anului trecut, clienții cazinoului The Star din Sydney, Australia, au scos sume impresionante de bani datorită faptului că avea o defecțiune a ATM-ului cazinoului din Sydney.
Defecțiune a ATM-ului cazinoului din Sydney : Ce s-a întâmplat exact?
Patru automate de tipul „ticket in, cash out” (TICO) funcționau defectuos, iar vestea s-a răspândit rapid. Zeci de persoane, inclusiv criminali, dependenți de jocuri de noroc și persoane fără adăpost, au profitat de această defecțiune. Până când cazinoul a observat problema, 3,2 milioane USD (3,4 milioane AUD) au fost retrase în mod fraudulos.
Cum funcționează TICO și ce a mers prost?
Automatele TICO sunt chioșcuri de tip ATM care convertesc câștigurile unui jucător în numerar, citind codul de bare de pe un voucher obținut de la aparatul de poker. Acestea sunt un risc cunoscut pentru spălarea banilor, deoarece legitimează banii murdari fără interacțiune umană. Pentru a atenua acest risc, cazinourile limitează sumele retrase la maxim 2000 USD. Pentru sume mai mari, este necesară vizita la o casierie.
O defecțiune a software-ului însemna că atunci când un jucător introducea mai multe bilete în aparatul TICO, acesta returna unul dintre bilete împreună cu numerarul, permițând reutilizarea biletului.
Dependența de jocuri de noroc și defecțiunea ATM-ului cazinoului din Sydney
Thanh Lan Le, o dependentă de jocuri de noroc în recuperare, a profitat de această defecțiune. În următoarele 10 zile, ea a vizitat cazinoul de 34 de ori, retrăgând 57.265 USD, din care 52.000 USD au fost cheltuiți la cazinou. „Am fost în transă”, a spus ea. „Sunt foarte enervată pe mine însămi. Toată munca pe care o făcusem cu psihologul meu era pe fereastră.”
Defecțiune a ATM-ului cazinoului din Sydney : Reacția cazinoului și investigațiile
O anchetă la cazinoul The Star din Sydney a descoperit că 43 de persoane au folosit aparatele defecte pentru a retrage 3.219.420 USD în 13 zile. Eșecurile umane și tehnologice au împiedicat detectarea defecțiunii timp de șase săptămâni.
Managerul special al The Star, Nick Weeks, a declarat că această defecțiune a fost „un eșec semnificativ pentru un număr mare de oameni și echipe” și a demonstrat lipsa de conducere la cazinou. În urma investigației, cazinoul a raportat clienții la poliție, care i-a arestat pe Le și pe alții.
Defecțiune a ATM-ului cazinoului din Sydney : Consecințele juridice
Printre cei acuzați se numără Troy Manning, care se află în închisoare sub acuzația de fraudă. Le a pledat vinovat pentru obținerea frauduloasă de proprietate și s-a oferit să ramburseze banii. „Înțeleg că a fost vina mea”, a spus ea. „L-am luat în mod înșelător, dar aparatul ne dădea bani.”
Întrebări privind standardele de licență
Avocatul lui Le a afirmat că acest incident nu ar fi avut loc dacă The Star și-ar fi reconciliat zilnic biletele și plățile conform standardelor împotriva spălării banilor. Troy Stolz, fost manager de conformitate, a declarat că locațiile care operează aparate TICO au obligația legală să aplice o supraveghere mai atentă a clienților prin filmări CCTV și monitorizare a tranzacțiilor.
Defecțiunea ATM-ului cazinoului din Sydney a dezvăluit vulnerabilități semnificative în sistemele de securitate și monitorizare. Incidentul a arătat cât de ușor pot fi exploatate aceste defecțiuni și a subliniat necesitatea unor măsuri mai stricte pentru prevenirea spălării banilor și a fraudei. Ancheta asupra culturii organizației continuă, iar cazinoul se confruntă cu consecințele acestei defecțiuni majore.